COMUNICAT DE L'EQUIP DE GOVERN: L’Ajuntament de Tiana amplia el termini de vot dels Pressupostos Participatius

Dijous, 17 de desembre de 2020 a les 09:00

L’Ajuntament de Tiana va iniciar el procés de Pressupostos Participatius 2020 tot posant 100.000 euros a disposició de la ciutadania per tal que aquesta decidís en què els volia invertir. L’equip de govern fa una aposta amb aquest projecte amb l’objectiu que el poble de Tiana pugui de forma voluntària i directa intervenir en les inversions del municipi. Al llarg de 10 mesos tianenques i tianencs, han pogut presentar propostes de projectes, de les quals 12 van passar a fase de votació.

Com bé és sabut, els processos de participació s’adapten a cada municipi i situació, i aquest ha estat precisament el cas dels Pressupostos participatius de Tiana. Ha calgut adaptar-los tant en el moment inicial de l’aparició de la pandèmia de la COVID19 i així com també en les diferents fases de la pandèmia per les restriccions existents.

Els Pressupostos Participatius de Tiana s’assenten sobre una base tecnològica. La Plataforma Decidim, utilitzada en el procés participatiu actual, és l’eina digital de referència subministrada per la Diputació de Barcelona, i utilitzada per diferents municipis.

En els darrers dies el grup municipal de l’oposició, Junts per Tiana, ha manifestat que s’han volgut fer trampes en el procés de participació. El govern municipal no té res a amagar, ni vol que cap veí pugui dubtar de la honestedat dels seus membres. Per aquest motiu i davant d’aquesta acusació l’Ajuntament de Tiana ha decidit allargar la fase de votació fins al divendres 22 de gener de 2021.

Amb aquesta ampliació de la fase de votacions podem garantir al 100% que els participants que ho desitgin puguin verificar el sentit del seu vot entrant ells mateixos a la plataforma Decidim Tiana (https://decidim-tiana.diba.cat)  sigui quina sigui la modalitat  en que va estar emès, tant si el seu vot ha estat realitzat directament per elles mateixes com si s’ha fet a través d’impersonació als punts de votació programats o si s’ha introduït a la plataforma a partir de la voluntat de vot expressada a les butlletes dissenyades a causa de la situació d’emergència sanitària de la Covid19. Durant aquest termini també es podrà seguir votant els projectes seleccionats per totes aquelles persones que no ho hagin pogut fer fins a dia d’avui.

El sistema democràtic és un equilibri entre unes majories i unes minories que persegueixen aconseguir el benestar dels seus veïns. Un poble no és l’escenari on utilitzar les tècniques de la manipulació i la tergiversació per ferir l’adversari. Un poble és un espai de convivència on els seus veïns i veïnes es conjuren per tirar endavant i per ajudar-se. Això és un poble. Fer política de poble és debatre projecte i idees de forma respectuosa, amb educació i de bona fe i això no és el que està succeint.

Així doncs, per tal de facilitar a la població la verificació o modificació del seu vot en l’esmentada plataforma, posem a la vostra disposició l’assistència dels tècnics municipals que podreu contactar al correu electrònic tiana.participa@tiana.cat o per telèfon al 93 395 50 11.

L'equip de govern, a Tiana el 17 de desembre de 2020.

Darrera actualització: 17.12.2020 | 00:48